Hayatın rutin koşturmasında ara öğününüzde sadece bir elma yemenin size ne denli faydalı olduğunu bilseydiniz tüketmeyi ihmal etmezdiniz! Araştırmalara göre günlük diyetinize elma eklemek sağlığınızın çeşitli yönlerini iyileştirmeye yardımcı olabilir. Vitamin, mineral ve antioksidanlar açısından oldukça zengin olan elma, tam bir doğal ilaçtır. Beslenmenin güç merkezi olarak nitelendirilmesinin sebebi ise bağışıklık sistemini dengelemesidir.

Sağlığa Yararları Nelerdir?

Elmanın uzun vadede sağlığı geliştirmeye yardımcı olabilecek birçok faydası bulunmaktadır.

Bir orta boy elmadaki besinler;

Kalori: 95 kcal

Karbonhidrat: 25 gram

C Vitamini: Günlük Değerin % 9'u

Bakır: Günlük Değerin % 5'i

Potasyum: Günlük Değerin % 4'ü

K Vitamini: : Günlük Değerin % 3'ü

-İçerisindeki C vitamini, serbest radikaller olarak bilinen zararlı bileşikleri nötralize etmek için bir antioksidan görevi görür ve hastalıklara karşı korur.

-Düzenli elma yemenin, kalp hastalığı da dâhil olmak üzere çeşitli kronik rahatsızlıklara olumlu etki gösterdiği kanıtlanmıştır. İltihap azaltıcı bileşikler içermesi ise içeriğindeki flavonoidlerin varlığından kaynaklanmaktadır.

-Elma ayrıca kan basıncını ve kolesterol seviyelerini düşürmeye yardımcı olabilecek çözünür lif ile doludur ve en önemlisi kanserle savaşan bileşikler içerir.

-41 kişi üzerinde yapılan bir çalışmaya göre, daha düzenli olarak elma tüketmek akciğer kanserine yakalanma riskinin azalmasını sağlamaktadır.

-Kilo kaybını destekler. Çünkü elmanın lif içeriği tokluk hissini arttırmaktadır. Bu durumda kalori alımınızı azaltarak kilo kaybına yardımcı olur.

-Elma yemek oksidatif stresi azaltırken, zihinsel düşüşü de önleyerek yaşlanma belirtilerini yavaşlatmaya yardımcı olur.

-Diş macunu kadar olmasa da bakteri plaklarının oluşmasını engellemektedir. Elma dişleri beyazlaştırıp, ağızdaki tükürük salınımını arttırmaktadır ve pH değerini sabitleyerek ağız kokusunu da engeller.

-Elmayı kabuklarıyla yemek, soyarak yemekten daha faydalıdır. Ciltteki sivilceleri ve siyah noktaları giderir, cilt kanserinden korur, cildi beyazlatır-nemlendirir-sıkılaştırır ve en önemlisi zararlı güneş ışınlarından korur.

-Elmada phloridzin isimli bir flavonoid bulunmaktadır. Bu bileşen ise kemik yoğunluğu azalmasına karşı ciddi bir fayda sağlamaktadır.

Yapılan araştırmalara göre, günde bir elma yemek, hiç elma yemeyen bireylere göre sizi % 28 oranla diyabetten korumaktadır.

Peki, Elma Tüketmenin Sağlığa Zararı Var mı?

Her gün bir elma yemenin sağlığınıza zarar verme olasılığı çok düşüktür. Aksine bedeni dış etkenlere karşı korumaktadır.

Fakat günde birden fazla elma yemek olumsuz yan etkiye neden olabilir!

Özellikle, lif alımınızı kısa bir süre içinde hızla artırmak, gaz, şişkinlik ve mide ağrısı gibi semptomlara neden olabilir.

Diğer meyveler gibi, elma da her porsiyonda yüksek miktarda karbonhidrat içerir. Bu çoğu insan için bir sorun olmasa da, düşük karbonhidrat diyeti uygulayanlarda sorun olabilmektedir.

Elmaya ek olarak diğer birçok meyve ve sebzeler de benzer özellikte sağlık yararları göstermektedir. En iyi sonuç için, besleyici ve çok yönlü bir diyetin parçası olarak elma dışında çeşitli meyve ve sebzeleri de tüketmeyi ihmal etmeyin!

Sağlıkla Kalın…

 

Yüksek Gıda Mühendisi

Merve KARATAŞLI