Son yıllarda artan stres, kötü beslenme, uykusuzluk gibi olumsuz durumlar bedeninizdeki doğal kolajen üretiminizi azaltmaktadır. Hal böyle iken cildinizde maalesef erken yaşta sarkma, kırışıklık ve cansızlık görülebilmektedir. Ama korkmayın, kolajen yardımı ile siz de bu durumu yavaşlatabilirsiniz!

Kolajen Nedir Derseniz;

Özellikle son zamanlarda adını sıkça duyduğunuz bu mucizevi protein, vücudunuzun iç ve dış etkenlere karşı dayanaklılığını arttırıp, hücrelerin bir arada tutulmasını sağlar. Cildinize ve bedeninize esneklik kazandırır. 5 farklı yapıda vücutta bulunur ve her türünün bedende farklı görevleri vardır. Eğer cildinizi örülmüş bir duvar gibi hayal ederseniz kolajeni de bu duvardaki yapıştırıcı madde olarak tanımlayabilirsiniz. Aynı zamanda sağlıklı kemik ve kas dokusu da ondan sorulur.

Tipleri Nelerdir?

Kolajenin vücutta tanımlanmış olan 19 tipi bulunur. Fakat en çok görülenleri tip1, tip2, tip3, tip4 ve tip10’dur.

Tip1 kolajen, vücudunuzda en fazla bulunan kolajendir. Organların, bağların ve tendonların yapısında bulunurken cilt için ise en yararlı proteindir. Cildi koruyarak elastikiyetini arttırır. Aynı zamanda yaraların hızla iyileşmesinde rol oynar.

Tip 2 kolajen, kıkırdak içinde bulunan yapı tarafından üretilir. Haliyle bu tip2 kolajen eklem sağlığınız için çok önemlidir.

Tip 3 kolajen, kalp, kan damarları ve kas dokunuzu oluşturan bir kolejen türüdür. Cildinizin sıkılığının korumasında görev alırken, esneklik kazandırmaya da yardımcı olur. Aynı şekilde damarlarınıza da esneklik vererek kaslarınızın güçlenmesini sağlar.

Tip 4 kolajen, cildinizin en derin katmanlarında yer alarak bağ ve organlarınızı çevreleyen zarın oluşumda görev alır.

Tip 10 kolajen ise; eklem kıkırdaklarınız ile kemik oluşumunuzda görevlidir. Eklemlerinizdeki kırılmalara karşı onarıcı etki gösterir.

Gelelim Faydalarına;

-Kolajenin bilinen en iyi faydası, cildi sıkılaştırıp kırıldıkları azaltmasıdır. Kolajen üretiminiz arttırsanız yaşlanma belirtileriniz azalır ve cildiniz zamanla çok daha sağlıklı hale gelir.

-Damar ve doku yapınızı güçlendirerek dolaşım sisteminizi korur.

-Eklemleriniz çok daha esnek hale getirir.

-Zayıflamış saç tellerinizi onarır ve saç dökülmeleriniz azaltır.

-Yaş ile birlikte görülen vücuttaki yaraların geç iyileşmesi sorununa yardımcı olur. İyileşme sürecini hızlandırır.

-Kolajenin yapısındaki glisin, mide asidi üretiminize yardımcı olarak sindirim sisteminizde iyileşme sağlar.

-Cilt yüzeyinin en altındaki bağ dokunuzu toparlar ve bu sayede selülit görünümünüz azalır.

Kolajen İçeren Besinler Nelerdir?

Mevsim geçişlerinde artan hastalıklara ve günümüzün salgın hastalığına karşı tam bir doğal kalkan olan kemik suyu ve paça çorbası vücut için oldukça faydalıdır.

Tip 1 ve tip 2 kolajen için en iyi besin kaynağıdır. Kaynatıp suyunu tüketmeniz sizin için oldukça faydalı olacaktır.

Önemli nokta; kesinlikle kemik çorbalarınızı eski usule göre, yani uzun uzun kaynatmaya odaklı olarak yapmalısınız. Terbiyesine un kullanmamaya, bol baharat eklemeye, ev sirkesi ve sarımsak eklemeye de özen göstermelisiniz. Bu sayede hem müthiş bir kolajen takviyesi hem de tam bir sağlık deposu olacaktır.

Bunun dışında yeşil sebzelerde, sarımsakta, yumurta beyazında ve avokado da vücudunuzdaki kolajenin parçalanmasını engellemeye yardımcıdır. Ama tabii bir paça çorbasının yerini tutamaz!

Kesinlikle Tüketmeyim ama Asla İçemiyorum Diyenlerdenseniz,

Doktor kontrolünde takviye olarak da alabilirsiniz. Piyasada çok fazla markanın kolajen takviyesi bulunmakta ve eczanelerden alınmasında fayda var. Bunun dışında daha doğal, kalorisi düşük ve kolay ulaşılabilir olsun derseniz paça çorbasının katkısız olarak cipsini üreten ‘Pacha’ cipsi de deneyebilirsiniz…

 

Yüksek Gıda Mühendisi

Merve Karataşlı

Türkiye’nin haber yaşam platformu Milliyet Dijital yenilendi!

Uygulama ile devam et, gündemi kaçırma!

Şimdi DeğilHemen Keşfet