28.02.2012 - 00:00 | Son Güncellenme:
- Istanbul Fashion Week henüz sona ermişken, sizi yeni bir proje içinde görüyoruz. Bize “Beyaz Davet” ten bahsedebilir misiniz?
İletişim cağındayız, internetin cebimizde olduğu ve sosyal ağı yoğun kullandığımız hız zamandayız ve medya tüketim alışkanlıklarımız değişiyor.
Ülke olarak genç bir ülkeyiz ve gençler hedef kitle olarak büyük önem taşıyor. Artık eskisi kadar televizyon izlemiyor, ama interneti günün her anında kullanıyoruz. Dolayısıyla sosyal medya ve dijital platform bireylere ulaşmada en etkin kullanılan mecralardan biri. Bu düşünceden yola çıkarak Türkiye’de hijyenik ped pazarının önemli markalarından Helen Harper ‘ Helen Harper ile Beyaz Davet’ yarışmasını başlattık.
Projenin sloganı; En sevdiğiniz Beyaz Elbiselerinizi istediğiniz zaman giyebilmenin özgürlüğünü Helen Harper ile yaşayın !
Modayla genç kadınları buluşturan bu aktivitede adaylar en sevdikleri beyaz elbiseli fotoğraflarını bizlerle paylaştı. En çok oyu alıp finale kalan üç adaydan birinciyi belirleme şansı bana verildi. Seçtiğim birinci ödül olarak onun için özel tasarlayacağım beyaz bir elbiseyi kazandı.
- Neden “Beyaz Davet” ?
Beyaz rengin temsil ettiği saflık, hijyenik ve rahatlık hissinin Helen Harper ile örtüşmesinden dolayı “Beyaz Davet” ve bir başka güzel tesadüf “Nej” markamın Fransızca anlamda karsiligi “kar”, yine beyaz bir vurgu.. Bu uyum hepimizin hoşuna gitti ve “Beyaz Davet” dedik.
- Helen Harper ile nasıl bir araya geldiniz?
Türkiye moda alanında uluslararası platformda yükselişe geçmiştir. Medeniyetler doğuran Anadolu moda alanındaki gücünü dünyaya göstermiştir. Dunya takviminde yer alan İstanbul Fashion Week’ organizasyonuna uluslararası basın ve satın alma gruplarının ilgisi, bunu göstermektedir.
Ayrıca izleyici kitlesinin yoğunluğu ve defileye gelen talepler halkımızın moda alanına ilgisini ve özenini göstermektedir.
Uluslararası bir marka olan “Helen Harper” bu ilgiye kayıtsız kalmak istemedi ve moda alanında bir proje yaratmak istedi. Ekolojik hayati, sağlığı ve özellikle hijyeni destekleyen tasarım ve projelerimi değerlendirerek yine uluslararası alanda faaliyet gösteren “Nej” markası ile anılmak istedi.
- Proje kapsamında ulaşmayı amaçladığınız tasarım meraklısı öğrencilere hangi yollar aracılığıyla ulaştınız?
8 üniversitede (İstanbul, Marmara, Beykent, Okan, Ege, Dokuz Eylül, Ankara, ODTÜ) 16 marka elçisiyle yaklaşık 90.000 kız öğrenciye ulaşıldı.
1 hafta boyunca 4 üniversitede toplam 40 rakette yer alındı.
80.000 adet indirim kuponu ,12.000 adet el ilanı, 100 adet afiş ve 4000 adet doorhanger yaptırıldı.
3 üniversitede stant açıldı. Ürün dağıtıldı. Ipad uygulaması ile yüzlerce öğrenciye facebook kampanyası duyurumu yapıldı. (İstanbul , Marmara ve Beykent)
64.800 adet Helen Harper numune dağıtıldı.
- Beyaz Davet projesininin şanslı genç tasarımcısının ödülü hakkında bize bilgi verebilir misiniz?
Yarışmanın birincisi Meryem Tüfekçi. Öncelikle kendisi ile tanışmak istedim, tasarım ona özel olacaktı ve kendisini Nej ‘den mutlu gönderebilmek için daha yakından tanımalıydım. Hayatından, hayallerinden, kişiliğinden kesitlere amaliydim. Yaptığımız sohbetler uzadı, derinleşti ve güzel bir arkadaşlık oluştu. Meryem sürekli ona ne tasarladığımı soruyor ancak benden bir cevap alamıyordu. Nej koleksiyonundan ürünler seçiyor ve aslında bu çok güzel bunun beyazı olabilir diyordu mahcupça. Ölçülerini aldık ve siz modazon ekibi ile sohbet ettiğimiz gün sürpriz olarak tasarımın Amerikan bezine uygulamasını gösterdim ve Meryem’in mutluluğu görülmeye değerdi.
- “Beyaz elbise” nin sizin için önemi nedir?
Beyaz renk her zaman değişim, yenilik ve hijyeni çağrıştırır bana. Heyecanlı ve güvenilir bir renktir. Beyaz elbise böyle bir duygu yaşatıyor bana.
- Bu proje ile gençlere tasarım konusunda destek verdiğinizi biliyoruz. Tasarım dünyasına yeni adım atmış kişilere verebileceğiniz tavsiyeler var mı?
Her bir tasarımcının ayrı bir anlatım dili, rengi vardır. Hepimiz bir rengiz ve bir araya geldiğimizde gökkuşağını oluşturuyoruz. Asil olan kendi renginizi bulmanız ve onu yansıtmanızdır.
- İstanbul Fashion Week’in bu sezonki organizasyonu hakkındaki düşünceleriniz öğrenebilir miyiz?
İstanbul Fashion Week Türk tasarımcılarının ve Türk moda sektörünün uzun zamandır beklediği, özlediği ve hak ettiği bir organizasyon. Her gecen gün gücü ve sesi yükseliyor. Uluslararası arenada bilinirliği ve güvenirliği arttı. Zaman içerisinde tecrübeler edinildi, yenileşme ve iyileşme yönüne gidildi.
- Istanbul Fashion Week kapsamında sunduğunuz Natürel Doğallık koleksiyonunuz, basın ve takipçileriniz tarafından nasıl geri dönüşler aldı?
İstanbul fashion Week’de ki defilemize ilgi yoğundu. Defile alanımız gelen talepler için yetersiz kaldı. Basının her zamanki gibi yanımızda olduğunu bilmek güzeldi. Yurt dışından gelen röportaj ve siparişler yüzümüzü güldürdü.
- Natürel Doğallık koleksiyonunuzda kullandığınız malzemeler nelerdir?
Bildiğiniz gibi, doğal hayati desteklemek ve geleceğe yaşanabilir bir dünya bırakmak çabamız. Malzemelerimiz, ipek, pamuk, bambu, yun ve deriden oluşmaktadır. Hazırladığımız deri koleksiyonunun üretimi DTG Deri Tanıtım Grubu tarafından desteklenmektedir.
Röportaj; Modazon.com / Selin Çetinkaya
Fotoğraflar; Modazon.com / İlknur Şener