Geri Dön

Uzmanından sağlıklı ve fit kalma önerileri

Profesyonel vücut geliştirme sporcusu ve bireysel antrenör Rıfat Özkök, hem sağlıklı hem de fit kalmanın püf noktalarını Pembenar okurları ile paylaştı.

Uzmanından sağlıklı ve fit kalma önerileri

Kendinizi biraz tanıtır mısınız? 
Profesyonel vücut geliştirme sporcusu ve bireysel antrenörüm. İnsanların yaşam tarzını yönetiyorum. Bu spora olan ilgim Sylvester Stallone ile başladı. Onun kararlı ve azimli oluşu, hayata karşı güçlü duruşu beni etkilemiştir. Ayrıca yeni olgum Lifestyle Management ve kurmuş olduğum markam ile insanlara en iyi olmaları için 2 yıl önce açmış olduğum ofisimde mentorluk, koçluk ve danışmanlık yapıyorum. Eş zamanlı profesyonel sporcu kariyerimde de ilerliyorum. Birçok başarı elde ettim. Muscle ve Fitness kategorisinde 2 ayrı Madalya kazanıp (Pro Card) ünvanını aldım.

Adnan Menderes Üniversitesinden mezunum. Bu sektörde 13 yıllık bir deneyimim var. İstanbul’un önde gelen bir çok fitness kulübünde çalışıp dersler verdim. Otel ve kulüplere danışmanlık yaptım. Fitness, pilates ve ve piloxing alanında çeşitli eğitimler ve deneyimlerimle tecrübe kazanıp kariyerime devam ettim.

Enerjim ve motivasyonumla bilirler beni. Enerjim her zaman yüksektir ve karşı tarafı etkim altına alabilirim. Bir şeyin yapılabilir olduğunu insanlara enerjimle motive edip aktarabiliyorum. İlk önce öğrencilerimi benimle çalışmaya başlamadan gözlemliyorum ve psikolojik olarak sürece hazırlıyorum. Psikolojik olarak bir sürece hazır değilseniz sürecin sonunda başarı sağlayamazsınız.

Unutma! Motivasyon sensin.

Uzmanından sağlıklı ve fit kalma önerileri


1) Kilo vermek için hangi egzersizler yapılmalı?

RÖ: Kardiyo ağırlıklı egzersizler tercih edilmelidir. Koşu,yürüyüş, bisiklet vb diyebiliriz.

2) Kas kütlesi hangi antrenmanlar ile arttırılabilir?

RÖ: Kas kütlesinin artışı demek birçok unsurun bir arada olması anlamına gelir. Uyku düzeni, beslenme alışkanlıkları, spora yatkınlık ve genetik faktörler çok önemlidir. Lütfen bunları göz önünde bulunduralım. Şiddetli ve sert antrenman şekliyle, ağırlıkların her yeni antrenmanda arttığı maksimum kaldırılan ağırlıklar ile kas liflerini zorladığımız antrenman metodudur.

3) Vücut gelişimini olumlu yönde etkileyecek beslenme tarzı nasıl olmalı?

RÖ: Karbonhidrat, protein ve sebze içerikli bir beslenme tarzı benimsenmelidir. Diyetteki oranlar kişiye göre değişkenlik gösterir. Ancak ana tema olarak bu besin gruplarını sayabiliriz. Kırmızı et, balık, tavuk , hindi vb gıdalardan, ayrıca sebzelerden günlük protein ihtiyacımızı karşılarız. Bunu yapmazsak; vücut ters etkilenir ve eksik olan proteini kaslardan tüketir. Bu da vücutta katabolik etki yaratır. Doğru protein tüketimi vücudun gelişimini olumlu yönde etkileyecek en önemli unsurdur.

4) Protein tozları işe yarıyor mu? Takviyeler hakkında ne düşünüyorsunuz?

RÖ: Protein tozları kişilerin boy, kilo yağ ve vücut ölçülerine ve metabolizmalarına başta olmak üzere seçeceği protein takviyeleri kişiden kişiye farklılıklar gösterebilir. Yemek yemeden sadece protein tozu kullanmak bazı enzimlere zarar verebilir. Kişinin hedefi doğrultusunda mevcut kilosu ve yemek programına ek olarak alınan supplementler ise zarar vermez.

5) Düz bir karna sahip olmak için neler yapmak gerekiyor?

RÖ: İlk adım mutfakta başlıyor. Sağlıklı ve besin değerleri belirli bir beslenme düzeni gerekiyor. Beslenmeniz iyi değilse sistemli gitmiyorsanız sonuç olmaz. Bunun yanında kardiyo ve karın egzersizleri yaparsanız sonuç gelecektir. Unutmayın ki vücudun formunu değiştirmek her zaman iyi bir beslenme planı gerektirir.

7) Pilates kilo vermek isteyenler için uygun mu?

RÖ: Bir tek pilates yeterli değildir. Eş zamanlı kardiyo yapmak gerekir.

8) Kadınlar spor yaparken nelere dikkat etmeli?

RÖ: Mutlaka sağlıklı beslenmeye, antrenman sırasında sıvı tüketmeye, ısınma, germe, soğuma egzersizlerini yapmaya özen göstermeliler. 

9) Corona virüs pandemisi döneminde spor yaparken neler ön planda olmalı?

RÖ: Dikkat edilmesi gerekenler zaten spor merkezlerinde mevcut. Ayrıca bağışıklık sistemini kuvvetli tutmak için iyi beslenmeli, vitamin, multivitaminler alınmalıdır. Bol sıvı tüketilmeli. Salonlar kalabalıksa evlerde de egzersiz yapılabilir.

10) Spora gitme imkanı olmayan ancak fit ve sağlıklı kalmak isteyenlere ne gibi önerilerde bulunursunuz?

RÖ: Evde yapılacak bir sürü egzersiz mevcut. Youtube gibi mecralardan güvendiğiniz antrenörlerin videolarını izleyip, yönlendirmelerini dikkate alabilirsiniz. Aslında her şey bizim elimizde. Sağlıklı beslenirseniz yine forma girersiniz. Mesela, yanlış yönlendirme yüzünden sonuca ulaşamayan çok insan olabiliyor. Bilinçsiz tekdüze programlar kişiden kişiye farklılık gösterebilir. Bu tip durumlarda doğru mentorluk ile hedefinize daha kısa sürede ulaşırsınız.

 

 

Eda İle Ne Konuştuk? - Sibil ÇetinkayaSempatik tavırları ve giyim tarzı ile birçok kişinin beğenisini kazanan Sibil Çetinkaya, Eda Özdemir'in bu haftaki konuğu oldu.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

İş hayatınızda daha çok sorumluluk almak isteyebilirsiniz. Hedeflerinize ulaşmak sizin için önemli olabilir. Üstlerinizle ilgili konular gündeme gelebilir. İlgilendiğiniz işlerde bürokrasiyle uğraşabilirsiniz. Gün içinde annenizle ilgili konuları ihmal etmeyin. İkili ilişkilerinizde uyum arayışı içinde olabilirsiniz. Sizi uğraştıracak konulara karşı dikkatli olmanızda fayda var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün kendinizi yeni şeyler öğrenme sorumluluğu içinde hissedebilirsiniz. Yaşadığınız olaylarla ilgili bütünü görmeniz çok daha kolay olacaktır. Yeni ufuklara açılmak isteyeceğiniz zamanlar içindesiniz. Ev hayatınızla ilgili konulara daha fazla dikkat etmeniz gerekebilir. Arkadaşlarınızla plan yapmak iyi gelecektir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde kriz yaratan konulara karşı dikkatli olmanızda fayda var.  Ortaklı işlerinize daha ciddi bakış açısıyla yaklaşabilirsiniz. Endişe duyduğunuz konuların gündeminize gelmesi söz konusu olabilir. Ailenizle ilgili konularda yorucu zamanlar yaşayabilirsiniz. Duygusal yönden bağlacı koşullar oluşmasından kaçınmalısınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Eşinizle ilgili konular gündeminizi etkileyebilir. İkili ilişkilerinizde uyum içinde olmak isteyebilirsiniz. Evle ilgili konularda daha fazla sorumluluk alabilirsiniz. Gün içinde bu durum sizin yorulmanıza neden olabilir. Sizi uğraştıran durumlara karşı dikkatli olmanızda fayda var. Denge de kalmanızı sağlayacak uğraşlara yönelmek size iyi gelecektir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Çalışma hayatınızdaki sorumluluklarınıza daha ciddi yaklaşabilirsiniz. Gün içinde iş arkadaşlarınızla ilişkilerinizde gerilmeler olabilir. Ailenizle ilgili konular gündeminizi meşgul edebilir. Sizi yoran koşullara karşı dikkatli olmanızda fayda var. Endişe yaratan durumlardan uzak durmalısınız.  İkili ilişkilerinizde dengede kalmaya çalışın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün yaratıcılığınızı kullanacağınız işlere yönlenmek isteyebilirsiniz. Daha ciddi gördüğünüz konularda kendinizi ifade etmek isteyeceğiniz zamanlar olabilir. Gün içinde hobilerinizle ilgilenmek isteyebilirsiniz. Keyif aldığınız şeyler için harcamalar yapabilirsiniz. İkili ilişkilerinizde gündeminizi etkileyecek olaylar yaşayabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Ailevi konularla ilgili yorucu koşullar oluşabilir. Geçmişe yönelik durumların arasında kalabilirsiniz. Zaman zaman güven aradığınız yerlerde bulunmak isteyebilirsiniz. Ev ile ilgili konularda sorumluluk almanız gerekebilir. Olaylar karşısında kendi iç sesinizi dinlemelisiniz. Babanızla ilgili konuları göz ardı etmeyin.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün hareketli bir gündeminiz olabilir. İletişim trafiğinden kaynaklanan aksaklıklara dikkat etmeniz gerekebilir. Sorumlu olduğunuz konulara daha ciddi yaklaşmanızda fayda var. Yakın çevrenizi ilgilendiren konular ön plana çıkabilir. Eşinizi ihmal etmemeye özen gösterin. İkili ilişkilerinizde denge de kalmaya çalışın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Maddi kaynaklarınızla ilgili konularda ciddi şekilde düşünmeniz gerekebilir.  Kişisel donanımınızı kullanacağınız işlere yönelebilirsiniz. Ev hayatınızda sizi yoran koşullar oluşabilir. İş hayatınızda başkalarından alacağınız destekle işlerinizi akıcı hale getirebilirsiniz. Eşinizle ilgili konular gündeminizi meşgul edebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Kişisel açıdan önem verdiğiniz olaylara daha ciddi bakış açısıyla yaklaşabilirsiniz. Yeni başlangıç yapmak için sorumluluk alabileceğiniz bir gündesiniz. Bedeninizi ilgilendiren konulara karşı dikkatli olmanızda fayda var. Ailenizle ilgili konularda yorucu koşullar oluşabilir.  Akışta kalmaya özen göstermeniz gerekebilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gün içinde ailenizle ilgili bilemediğiniz olaylar yorucu hale gelebilir. Ev hayatınızla ilgili konularda daha fazla sorumluluk almak zorunda kalabilirsiniz. Çalışma hayatınızda uğraştığınız işlere daha ciddi bakış açısıyla bakmanız gerekebilir. Elinizde olmayan nedenlerle kayıplar yaşayabilirsiniz. Kontrolünüzü kaybetmemeye çalışın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sosyal konularınız gündeminizi meşgul edebilir. Gelecek beklentilerinizle ilgili daha fazla sorumluluk almak durumunda kalabilirsiniz. Uğraştığınız konulara bakış açınız ciddileşebilir. Ailenizle ilgili konularla ilgilenmek durumunda kalabilirsiniz. İkili ilişkilerde dengede kalmaya özen göstermeniz gereken zamanlardasınız.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber