Geri Dön

Bayramı kilo almadan nasıl atlatırız? İşte örnek menü!

Ramazan ayı boyunca normal hayata kıyasla öğün sayısının azalması ve uzun süre aç kalma durumu ile meydana gelen metabolizma hızının yavaşlaması aynı zamanda ramazan bayramı ile birlikte öğün sayısında artış gerçekleşmesi ve daha fazla yemek yeme isteği sonucu ağırlık artışı gerçekleşebilmektedir. Peki bayramı kilo almadan nasıl atlatırız? Diyetisyen Ceren Karahan sağlıklı beslenme önerileri ile birlikte örnek bayram menüsünü paylaştı.

Bayramı kilo almadan nasıl atlatırız? İşte örnek menü!

Bayramın güzel yanlarından olan aile ziyaretleri beraberinde çok çeşitli bayram sofralarını da getirmektedir. Aynı zamanda bayram ziyaretleri sırasında bolca çikolata, tatlı ve hamur işi tüketimi gerçekleşmektedir. 

Bayram boyunca ana öğünlerde yeterli ve dengeli beslenmek önemlidir bu sayede tatlı ve hamur işi tüketiminde sınırlandırılma sağlanabilir. Bayram sabahına yeterli ve dengeli bir kahvaltı ile başlanmalıdır. Gün içinde ramazan ayı boyunca kısıtlanan su tüketimini dengelemek için günde en az 2-2.5 litre su içilmelidir. Sıvı tüketimine destek olarak ayran, komposto, maden suyu gibi içeceklerden de tercih edebiliriz. Günlük lif alımını arttırmak için ana öğünlerde sebze, ara öğünlerde ise meyve tüketimi ramazan ayında sıklıkla karşılaşılan kabızlık probleminin de önüne geçecektir. Ana öğünleri hafif ve doyucu geçirmek adına fırınlanmış et veya tavuk yemekleri, haşlanmış sebze, ızgara etli veya kurubaklagilli salataları tercih edebiliriz. Tatlı konusunda ise eğer seçme ihtimaliniz varsa şerbetli ağır tatlılar yerine hafif ve sütlü tatlılardan tercih edilmelidir. Eğer şerbetli tatlı tercih edilecekse de yakınınızla paylaşmak porsiyon kontrolü sağlamada güzel bir yöntem olabilir.  

Beslenmeyi yeterli ve dengeli bir şekilde ayarlamanın yanı sıra ağırlık artışının önüne geçebilmek için fiziksel aktiviteyi arttırılmalıyız. Günlük en az 30 dakika yürüyüşler aksatılmamalı, yakın mesafelere yürüyerek gidilmeli, asansör yerine merdivenler tercih edilmelidir.  

Ramazan bayramı için örnek bir menü planı; 

Uyanınca 1 bardak su içelim 

Kahvaltı 

*Omlet veya menemen 

*Beyaz peynir 

*Domates – Salatalık – Yeşillik 

*Zeytin 

*Tam buğday ekmeği 

Ara Öğün 

*Meyve 

*Sade kefir 

Akşam 

*Fırınlanmış et yemeği 

*Sebzeli bulgur pilavı 

*Salata 

*Ayran 

Ara Öğün 

*Sütlü tatlı veya sade dondurma 

Hatırlatmakta fayda var ki bu menü örnek olarak hazırlanmıştır, diyet listesi kişiye özel olarak planlanmalıdır. 

Şiddetli Sevgi: Flört Şiddeti | Av. Cansen Erdoğan anlatıyor“Ailene benimle birlikte olduğunu söyleyeceğim! Abine aramızdakileri anlatacağım! Gönderdiğin fotoğrafları İnternet’te yayınlayacağım! Okulda kimseyle konuşmayacaksın! Arkadaşlarınla görüşmeni istemiyorum! Oraya gidemezsin! Bensiz hele bir git, görürsün sen dünya kaç bucakmış…” Bu sözler tanıdık geldi mi? Av. Cansen Erdoğan flört şiddeti kavramını, hangi davranışların flört şiddeti kapsamına girdiğini ve flört şiddetinin ceza hukukundaki yerini Pembenar izleyicileri için anlattı.
Astroloji
KOÇ
BOĞA
İKİZLER
YENGEÇ
ASLAN
BAŞAK
TERAZİ
AKREP
YAY
OĞLAK
SAKA (KOVA)
BALIK
Bugün

Yeni ufuklara açılmak isteyeceğiniz bir gündesiniz. Sabah saatlerinde etrafınızdaki kişilerle fikir ayrılıkları yaşamanız mümkün. Uluslararası konular gündeminizde ön plana çıkabilir. Çalışma hayatınızda bitirmeniz gereken işlere yoğunlaşmak isteyebilirsiniz. Akşam saatlerinde ilişkilerinizde tartışmalar çıkabilir. Akışta kalmaya çalışın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Duygusal yönden sizi zorlayacak koşullar ortaya çıkabilir. Ortaklı para konularıyla ilgilenmek durumunda kalabilirsiniz. Özellikle sabah saatlerinde endişe duyduğunuz konular nedeniyle sevdiklerinizle gerginlikler yaşayabilirsiniz. Öğle saatlerinde kendinizi dağılmış hissedeceğiniz zamanlar olabilir. Finansal konularda yenilenme ihtiyacı duyabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün ikili ilişkileriniz ön plana çıkıyor. Sabah saatlerinde iletişimde olduğunuz kişilerle fikir ayrılıkları yaşayabilir, bu yüzden strese kapılabilirsiniz. Dengeniz bozulabilir. İlerleyen zamanlarda kendinizi dağılmış hissedebilirsiniz. Tolerans göstermeniz gereken olaylar yaşanabilir. Akşam saatlerinde sosyal konularla ilgilenebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sabah saatlerinde iş arkadaşlarınızla fikir ayrılıkları yaşayabileceğiniz bir gündesiniz. İşe ait sorumluluklarınızın sizi yıprattığını hissedebilirsiniz. Sağlıkla ilgili sıkıntılarınızı ciddiye almanız gereken bir gündesiniz. Öğle saatlerinde yolunuzu bulmakta zorlandığınızı hissedebilirsiniz. Gün içinde yaptığınız plana uymanız işlerinizi toparlamanızda size yardımcı olacaktır.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün kendinizi ifade etmek isterken karşınızdaki insanlarla tartışmaya girmemeye özen göstermelisiniz. İlgilendiğiniz konularda fazlasıyla risk almaya yatkınsınız. Gün içinde kendinizi dağılmış hissedeceğiniz zamanlar olabilir. Keyif aldığınız şeyler için aşırı harcama yapabilirsiniz. Akşam saatlerinde arkadaşlarınızla plan yapabilirsiniz. Tartışmalardan uzak durmaya çalışın.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Ailenizle geçmişe yönelik konularla ilgili fikir ayrılıkları yaşayabilirsiniz. Güven arayışınız ön plana çıkabilir. Gün ortasında kendinizi bunalmış hissedebilirsiniz. Akışta kalmaya özen gösterin. Eve ait konular gündeme gelebilir. İç sesinizi dinleyerek olayların üstesinden gelebilirsiniz. Akşam arkadaşlarınızla birlikte program yapabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Sabah saatlerinde yakın çevrenizdekilerle fikir ayrılıkları söz konusu olabilir. Hareketli bir gün sizi bekliyor. Yazışma ve konuşma temposu son derece yoğun olabilir. Gün ortasında kendinizi dağılmış hissedebilirsiniz. Kulağınıza çok sayıda yeni haberler gelebilir. Akşam saatlerinde sosyal konulara yönelebilirsiniz. Fikirlerinizi daha güçlü savunabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Maddi kaynaklarınızla ilgili konular bugün ön plana çıkabilir. Kişisel yeteneklerinizi kullanacağınız işlere yönelebilirsiniz. İş hayatınızda başkalarından alacağınız destekler sizi rahatlatacaktır. Öğle saatlerinde kendinizi dağınık hissedebilirsiniz. İlerleyen saatlerde tartışmalara karşı dikkatli olmanızda fayda var.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün kişisel hassasiyetiniz olan konular gündeme gelebilir. Sabah saatleri iletişimde olduğunuz kişilerle yaşadığınız fikir ayrılıkları sizi gerebilir. Gün içinde yeni başlangıçlar yapabilirsiniz. Çalışma hayatınızdaki sorumlulukların içinde kendinizi dağılmış hissedeceğiniz zamanlar olabilir. Akşam saatlerinde ilişkilerinizdeki sıkıntılar ön plana çıkabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gizli kalmış olaylar ve belirsiz koşullardan dolayı bugün kendinizi boşlukta hissedebilirsiniz. Bu durum sizi kabullenmeye itebilir. Öğle saatlerinde kendinizi bunalmış hissedebilirsiniz. Yaşadığınız içsel süreçler nedeniyle dağınık hissedebilirsiniz. Çalışma hayatınızdaki sorumluluklarınızı düzenlemek ve daha iyiye götürmek isteyebilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Gelecek beklentilerinizle ilgili planlar yapacağınız, aktif ve enerjik bir gündesiniz. Yeni yolculuklar planlayabilirsiniz. Sabah saatlerinde çalışma arkadaşlarınızla fikir ayrılığı yaşamanız mümkün. İş hayatınızda alacağınız destekler ilerlemenizi kolaylaştıracaktır. Akşam saatlerinde sosyalleşmek için organizasyonlar yapabilirsiniz.Devamını Oku

Devamını Oku
Bugün

Bugün hedeflerinize ulaşmak için yaratıcılığınızı ön plana çıkarmanız gerekebilir. Daha hızlı ilerlemek isteyeceğiniz zamanlardasınız. Üstlerinizle ilgili konular gündeme gelebilir. Annenizle ilgili konular stres yaratabilir. Uğraştığınız işleri düzeltmek ve daha iyi hale getirmek isteyebilirsiniz. İlerleyen saatlerde fikir ayrılığından tartışmalar yaşanabilir.Devamını Oku

Devamını Oku
Hafta Hafta Gebelik

Gebeliğinizin kaçıncı haftasındasınız?

Günün Yazıları

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber